• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

kestavakehitys

  • Etusivu
  • Säännöt
    • Kriteerit
      • Peruskoulut ja lukiot
      • Ammatilliset oppilaitokset
      • Vapaa sivistystyö
      • Fria bildningen
    • Sertifikaatin hakemisoikeus
    • Itsearviointi ja auditointi
    • Kriteerien arviointiperusteet
    • Sertifikaatin pisterajat
      • Peruskoulut ja lukiot
      • Ammatilliset oppilaitokset
      • Vapaa sivistystyö
    • Sertifikaatti ja Vihreä lippu
    • Korjaavat toimenpiteet
    • Sertifikaatin hakeminen
    • Sertifikaatin ylläpito
    • Sertifioinnin kustannukset
    • Sertifiointijärjestelmän ylläpito
    • Auditoijien pätevyys
  • Hakeminen
    • Peruskoulut ja lukiot
    • Ammatilliset oppilaitokset
    • Vapaa sivistystyö
    • Ulkoinen auditointi
    • Auditointien suositushinnat
    • Korjaavat toimenpiteet
    • Sertifikaattihakemus
  • Ylläpito
    • Vuosittainen itsearviointi
    • Sertifikaatin uusimisauditointi
    • Sertifikaatin raukeaminen
    • Tukea ja ohjausta sertifikaatin uusimiseen
  • Materiaalit
    • Peruskoulut ja lukiot
    • Ammatilliset oppilaitokset
    • Vapaa sivistystyö
    • Fria bildningen
    • Auditoinnin dokumentit
    • Sertifikaattihakemus
    • Sertifioinnin logo
  • Tuki
    • Kestävän tulevaisuuden indikaattoreiden taustamateriaali
      • 1) Planetaariset rajat ovat uhattuna
      • 2) Toteutuuko talouskasvun irtikytkentä ympäristöhaitoista?
      • 3) Vahva kestävyysajattelu yhteiskuntien rakentamisen perustana
      • 4) Kohti kestävää hyvinvointia
      • 5) Viisi kärkeä kestävämpään kehitykseen
      • 6) Ekososiaalinen sivistys kestävän tulevaisuuden rakentajana
      • 7) Uudistavan oppimisen tarve
      • 11) Kestävän tulevaisuuden indikaattorit
      • 12) Oppilaitos, josta tuli yhteiskunnan uudistaja
    • Indikaattoreiden arvioinnin tukisivusto
      • Ammatilliset oppilaitokset
        • Indikaattori 1: Koulutuksen toteutus
        • Indikaattori 2: Kestävyystaitojen oppiminen
        • Indikaattori 3: Oppimisympäristöt
        • Indikaattori 4: Oppiva yhteisö ja kumppanuudet
        • Indikaattori 5: Oppilaitoksen ympäristövastuu
        • Indikaattori 6: Yhteisön hyvinvointi
        • Indikaattori 7: Oppilaitoksen strategia
        • Indikaattori 8: Johtaminen
        • Indikaattori 9: Henkilöstön osaaminen
        • Indikaattori 10: Toiminnan arviointi ja kehittäminen
    • Indikaattoripankki
      • 1.1 Ekologinen kestävyys
      • 1.2 Taloudellinen kestävyys
      • 1.3 Sosiaalinen kestävyys
      • 1.4 Sosiaalinen kestävyys (oppimisen tuki)
      • 1.5 Kulttuurinen kestävyys
      • 1.6 Muut yhteiskuntavastuun mittarit
      • 2.1 Henkilöstön hyvinvointi
      • 2.2 Opiskelijoiden hyvinvointi
      • 2.3 Työelämän palaute
    • Kestävän kehityksen ohjelma
    • Kestävän kehityksen teemat
    • Teemat keke-ohjelman rakentamisen tukena
    • Teemapankki: yleissivistävät oppilaitokset
    • Teemapankki: ammatilliset oppilaitokset
    • Koulutus ja ohjaus
  • Sertifikaatit
  • Auditoijalle
    • Auditoijien pätevyys
    • Mitä osaamista auditoijalta vaaditaan?
    • Auditoijan roolit ja ihmissuhdetaidot
    • Auditoinnin vaiheet
    • Haastattelujen suunnittelu
    • Haastattelukysymyksiä
    • Auditoijarekisterin rekisteri- ja tiesuojaseloste
  • Hankkeet
  • Yhteystiedot
logo-okka-vaaka
Lippu_Englanti Lippu_Ruotsi

Kriterier och certifiering för hållbar utveckling för den svenska fria bildningen (2014-2015)

Koordinator Bildningsalliansen r.f.
Samarbetspartner Suomen ympäristöopisto SYKLI, OKKA-stiftelsen
PILOTLÄROINRÄTTNINGAR: Borgå folkakademi, Kronoby folkhögskola, Vasa sommaruni
Financiering Undervisnings- och kulturministeriet
Kontakt OKKA-stiftelsen: erkka.laininen(at)okka-saatio.com
Webbsida  https://koulujaymparisto.fi/pa-svenska

Målsättningar

  • kartlägga behov gällande hållbar utveckling, utbildningsbehov och intresse för i bruks tagning av kriterierna
  • bearbeta det svenska materialet för certifiering
  • provköra kriterierna i pilotläroinrättning/ar
  • planering och förvekligandet av nätverk i Svenskfinland, som kunde sprida kunskap och information om kriterierna, ge stöd och förmedla tilläggsinformation

Material

Broschyren ”Kriterier och certifiering för hållbar utveckling i läroanstalter – Fria bildningen” (pdf, 2,0 Mb)
Anvisningar för uttnytjandet av kriterier för hållbar utveckling samt certifiering av läröanstalten

Primary Sidebar

Hankkeet

  • Learning by Doing (2017-2018)
  • Työpaikalla tapahtuvan oppimisen laatukriteerit (2016-2017)
  • Education for a Changing World (2015-2017)
  • KELPO - kestävän kehityksen polulla ammatillisessa lisäkoulutuksessa (2015-2016)
  • Kriterier och certifiering för hållbar utveckling för den svenska fria bildningen (2014-2015)
  • Kestävän kehityksen web-arviointijärjestelmä (2013-2015)
  • Kestävän kehityksen teko -kilpailu (2014)
  • Vapaan sivistystyön kestävän kehityksen kriteerit (2012-2013)
  • Kestävän kehityksen toimintasuunnitelmien ja sertifiointien edistäminen ammatillisissa oppilaitoksissa (2011-2012)
  • Aikuiskoulutuksen kestävän kehityksen sisällöt, menetelmät ja kriteerit (2011-2013)
  • Hyvinvoivan oppimisympäristön malli (2010-2011)
  • Koulujen ja oppilaitosten kestävän kehityksen kriteerien ja ohjelmien maastouttaminen (2008-2011)
  • Globaalivastuun ja kestävän kehityksen tietopohja (2007-2009)
  • Ammattiosaamisen näytöt käyttöön luonnonvara-alalle (2007)
  • Sosiaalinen kestävyys ja työsuojelu oppilaitoksissa (2006-2007)
  • Ammattikorkeakoulujen Itämeren alueen kestävän kehityksen verkosto (2005-2006)
  • SUDENET – Kestävä kehitys Suomen ammattikorkeakouluissa (2004-2006)
  • ENVEDU-hanke (2001-2004)

Footer

Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö
– OKKA-säätiö sr

Rautatieläisenkatu 6 A,
00520 Helsinki
okka-saatio.com
Y-tunnus 1098899-9

Säätiönjohtaja
Tuulikki Similä
040 765 2050
tuulikki.simila(at)okka-saatio.com

Suunnittelupäällikkö
Erkka Laininen
050 3729 195
erkka.laininen(at)okka-saatio.com

Toimistopalvelut
Rosa Hyvärinen, OAJ / VKY-palvelut
020 748 9679
okka-saatio(at)oaj.fi

Copyright © 2019 · Executive Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in