• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

kestavakehitys

  • Etusivu
  • Säännöt
    • Kriteerit
      • Peruskoulut ja lukiot
      • Ammatilliset oppilaitokset
      • Vapaa sivistystyö
      • Fria bildningen
    • Sertifikaatin hakemisoikeus
    • Itsearviointi ja auditointi
    • Kriteerien arviointiperusteet
    • Sertifikaatin pisterajat
      • Peruskoulut ja lukiot
      • Ammatilliset oppilaitokset
      • Vapaa sivistystyö
    • Sertifikaatti ja Vihreä lippu
    • Korjaavat toimenpiteet
    • Sertifikaatin hakeminen
    • Sertifikaatin ylläpito
    • Sertifioinnin kustannukset
    • Sertifiointijärjestelmän ylläpito
    • Auditoijien pätevyys
  • Hakeminen
    • Peruskoulut ja lukiot
    • Ammatilliset oppilaitokset
    • Vapaa sivistystyö
    • Ulkoinen auditointi
    • Auditointien suositushinnat
    • Korjaavat toimenpiteet
    • Sertifikaattihakemus
  • Ylläpito
    • Vuosittainen itsearviointi
    • Sertifikaatin uusimisauditointi
    • Sertifikaatin raukeaminen
    • Tukea ja ohjausta sertifikaatin uusimiseen
  • Materiaalit
    • Peruskoulut ja lukiot
    • Ammatilliset oppilaitokset
    • Vapaa sivistystyö
    • Fria bildningen
    • Auditoinnin dokumentit
    • Sertifikaattihakemus
    • Sertifioinnin logo
  • Tuki
    • Kestävän tulevaisuuden indikaattoreiden taustamateriaali
      • 1) Planetaariset rajat ovat uhattuna
      • 2) Toteutuuko talouskasvun irtikytkentä ympäristöhaitoista?
      • 3) Vahva kestävyysajattelu yhteiskuntien rakentamisen perustana
      • 4) Kohti kestävää hyvinvointia
      • 5) Viisi kärkeä kestävämpään kehitykseen
      • 6) Ekososiaalinen sivistys kestävän tulevaisuuden rakentajana
      • 7) Uudistavan oppimisen tarve
      • 11) Kestävän tulevaisuuden indikaattorit
      • 12) Oppilaitos, josta tuli yhteiskunnan uudistaja
    • Indikaattoreiden arvioinnin tukisivusto
      • Ammatilliset oppilaitokset
        • Indikaattori 1: Koulutuksen toteutus
        • Indikaattori 2: Kestävyystaitojen oppiminen
        • Indikaattori 3: Oppimisympäristöt
        • Indikaattori 4: Oppiva yhteisö ja kumppanuudet
        • Indikaattori 5: Oppilaitoksen ympäristövastuu
        • Indikaattori 6: Yhteisön hyvinvointi
        • Indikaattori 7: Oppilaitoksen strategia
        • Indikaattori 8: Johtaminen
        • Indikaattori 9: Henkilöstön osaaminen
        • Indikaattori 10: Toiminnan arviointi ja kehittäminen
    • Indikaattoripankki
      • 1.1 Ekologinen kestävyys
      • 1.2 Taloudellinen kestävyys
      • 1.3 Sosiaalinen kestävyys
      • 1.4 Sosiaalinen kestävyys (oppimisen tuki)
      • 1.5 Kulttuurinen kestävyys
      • 1.6 Muut yhteiskuntavastuun mittarit
      • 2.1 Henkilöstön hyvinvointi
      • 2.2 Opiskelijoiden hyvinvointi
      • 2.3 Työelämän palaute
    • Kestävän kehityksen ohjelma
    • Kestävän kehityksen teemat
    • Teemat keke-ohjelman rakentamisen tukena
    • Teemapankki: yleissivistävät oppilaitokset
    • Teemapankki: ammatilliset oppilaitokset
    • Koulutus ja ohjaus
  • Sertifikaatit
  • Auditoijalle
    • Auditoijien pätevyys
    • Mitä osaamista auditoijalta vaaditaan?
    • Auditoijan roolit ja ihmissuhdetaidot
    • Auditoinnin vaiheet
    • Haastattelujen suunnittelu
    • Haastattelukysymyksiä
    • Auditoijarekisterin rekisteri- ja tiesuojaseloste
  • Hankkeet
  • Yhteystiedot
logo-okka-vaaka
Lippu_Englanti Lippu_Ruotsi

Ennakkoaineiston toimittaminen

Sertifioinnin sääntöjen mukaan oppilaitoksen on toimitettava auditoijalle kokonaisuudessaan täytetyt itsearvioinnin kysymyslistat viimeistään kolme viikkoa ennen auditointipäivää. Lisäksi auditoija voi pyytää oppilaitokselta muita tarpeelliseksi katsomiaan dokumentteja.

Peruskoulut ja lukiot sekä vapaan sivistystyön oppilaitokset täyttävät itsearvioinnin Word-lomakkeille. Lomakkeet ja muu aineisto lähetetään auditoijalle sähköpostin liitteenä. Itsearviointilomakkeet läheteään myös OKKA-säätiöön.

Ammatilliset oppilaitokset toteuttavat itsearvioinnin Kestävän kehityksen web-arviointijärjestelmässä. Kun itsearviointi on tehty järjestelmään, oppilaitos ilmoittaa OKKA-säätiölle arvioinnin valmistumisesta. Tämän jälkeen OKKA-säätiö avaa auditoijalle pääsyn tarkastelemaan itsearviointeja. HUOM! Muu aineisto toimitetaan auditoijalle sähköpostin liitteenä.

Auditoijalle voidaan antaa lisäksi mahdollisuus kirjautua tutustumaan oppilaitoksen intranetissä olevaan materiaaliin.

Lisätietoa itsearvioinnin toteutuksesta:
Peruskoulut ja lukiot
Ammatilliset oppilaitokset
Vapaa sivistystyö

Primary Sidebar

Ohjeita auditoijalle

  • Auditoijien pätevyys
  • Mitä osaamista auditoijalta vaaditaan?
  • Auditoijan roolit ja ihmissuhdetaidot
  • Auditoinnin vaiheet
    • Auditoinnin tilaaminen
    • Ennakkoaineiston toimittaminen
    • Auditoinnin suunnittelu
    • Auditoinnin toteutus
    • Raportointi ja palaute
  • Haastattelujen suunnittelu
  • Haastattelukysymyksiä
  • Auditoijarekisterin rekisteri- ja tiesuojaseloste

Footer

Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö
– OKKA-säätiö sr

Rautatieläisenkatu 6 A,
00520 Helsinki
okka-saatio.com
Y-tunnus 1098899-9

Säätiönjohtaja
Tuulikki Similä
040 765 2050
tuulikki.simila(at)okka-saatio.com

Suunnittelupäällikkö
Erkka Laininen
050 3729 195
erkka.laininen(at)okka-saatio.com

Toimistopalvelut
Rosa Hyvärinen, OAJ / VKY-palvelut
020 748 9679
okka-saatio(at)oaj.fi

Copyright © 2019 · Executive Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in