Kenen palveluksessa toimit (oppilaitos vai ulkopuolinen taho)?
Mitä olet kuullut oppilaitoksen kestävän kehityksen ohjelmasta?
Miten olet itse osallistunut/miten kiinteistöhenkilöstö osallistuu oppilaitoksen keke-työhön (esim. kartoitukset, keke-työryhmä, tavoitteista ja toimenpiteistä sopiminen, seuranta ja arviointi, opiskelijoiden ohjaus ja perehdytys, vuoropuhelu ja yhteistyö oppilaitoksen henkilöstön kanssa)?
Onko kiinteistöhenkilöstöllä omia keke-tavoitteita tai ohjeita (esim. jos ulkopuolinen palveluntarjoaja)?
Miten ympäristövastuullisesti oppilaitoksen henkilöstö ja opettajat mielestäsi toimivat (lajittelu, materiaalien käyttö, veden ja energian säästö, siisteys, turvallisuusasiat ym.)?
Mitkä asiat toimivat hyvin ja missä asioissa on ongelmia?
Millaisia keke-asioiden mittareita kiinteistöpuolella on käytössä ja miten niitä seurataan?
Miten kiinteistöhenkilöstö on perehdytetty keke-asioihin ja mitä erityistä koulutusta he ovat saaneet keke-asioissa?
Miten oppilaitos saa seurantatiedot käyttöönsä?
Miten kehittäisit kiinteistöhoidon ympäristöasioita?
Jätehuolto
Mitä jakeita oppilaitoksessa pitää kunnallisten jätehuoltomääräysten mukaan lajitella?
Miten lajittelu toteutuu (jos ongelmia, missä syyt)?
Onko oppilaitoksella jätehuoltosuunnitelmaa? Mitä se pitää sisällään?
Mitä ongelmajätteitä oppilaitoksessa syntyy?
Mihin ongelmajätteet varastoidaan ja kuka vastaa varastosta ja kirjanpidosta?
Minne ongelmajätteet toimitetaan käsittelyyn ja kuinka usein?
Seurataanko oppilaitoksen jätemääriä? Mihin seuranta perustuu ja mistä tiedot saadaan?
Miten jätemäärät ovat kehittyneet ja mistä syystä?
Vesi ja energia
Kuka seuraa oppilaitoksen energiajärjestelmien toimivuutta?
Miten usein tarkkaillaan esim. veden- ja energiankulutusta tai huoneiden lämpötiloja?
Miten toimitaan, jos kulutuksessa esiintyy poikkeamia?
Mikä on kiinteistön energiajärjestelmien kunto? Onko laitteissa esiintynyt uusimisen tarpeita tai onko kiinteistössä peruskorjauksen tarvetta? Onko niistä keskusteltu ylläpitäjän kanssa? Mitä parannussuunnitelmia on olemassa?
Onko oppilaitoksessa tehty energiakatselmusta tai kuntokartoitusta? Milloin? Mitkä olivat katselmuksen keskeiset tulokset?
Onko oppilaitoksessa käytössä vettä säästäviä vesikalusteita (suihkut, hanat)?
Onko olemassa tilastoja oppilaitoksen veden ja energiankulutuksesta (sähkö, lämpö) pidemmällä aikavälillä? Onko kulutustietoja suhteutettu esim. rakennuskuutioihin tai oppilasmääriin? Miten kulutus on kehittynyt ja miksi?
Vaarallisten aineiden käyttö ja varastointi
Mitä kemikaaleja oppilaitoksessa on käytössä?
Missä tiloissa kemikaaleja säilytetään ja kuka niistä vastaa?
Onko aineista olemassa listaus ja käyttöturvallisuustiedotteet? Missä käyttöturvallisuustiedotteet ovat saatavilla?
Miten vahinkotilanteessa toimitaan (esimerkiksi altistuminen myrkylliselle aineelle oppitunnilla)?