Mitä tietoa olet saanut oppilaitoksen kestävän kehityksen arvoista ja keke-ohjelmasta?
Millaisia mahdollisuuksia sinulla on osallistua oppilaitoksen keke-työhön (esim. keke-ryhmä, keke-ohjelman suunnittelu, tapahtumat ja toimenpiteet, keke-työn arviointi ja kehittäminen?
Keitä kuuluu oppilaitoksenne keke-ryhmään? Mitä tiedät ryhmän toiminnasta?
Millaiseksi kuvailisit oppilaitoksen työilmapiiriä/yhteistyötä ja yhteisöllisyyttä?
Mikä on parasta omassa oppilaitoksessasi?
Mitä asioita kehittäisit oppilaitoksen keke-työssä?
Millainen käsitys sinulla on henkilöstön/opiskelijoiden keke-asenteista ja sitoutumisesta keke-työhön? Miten asenteet näkyvät käytännössä?
Perehdytys
Millaista perehdytystä olet saanut oppilaitoksen keke-asioihin?
Miten opiskelijoita perehdytetään kestävän kehityksen asioihin?
Missä keke-asioissa tarvitsisit mielestäsi lisäkoulutusta? Mihin koulutukseen olet jo osallistunut?
Onko sinulla mahdollisuus kouluttautua, jos haluat?
Keke opetuksessa
Miten otat kestävän kehityksen (ympäristöasiat, turvallisuuden, opiskelijoiden hyvinvoinnin ym.) huomioon päivittäisessä opetustyössäsi?
Mikä on mielestäsi kestävän kehityksen merkitys opettamiesi aineiden opetuksessa?
Millä tavoin opettajat ovat (yksin ja yhdessä) suunnitelleet kestävän kehityksen kytkemistä opetussuunnitelmiin ja omaan opetukseen?
Millaista yhteistyötä keke-opetuksen toteutuksessa tehdään opettajien kesken/opettajien ja muun henkilöstön välillä?
Pyydä opettajia antamaan esimerkkejä opetuksen kriteerien toteutuksesta käytännön opetustilanteissa itsearvioinnin kysymyslistan esimerkkejä tukena käyttäen(esim. kokonaisuuksien ymmärtäminen, kriittinen ajattelu, tulevaisuusajattelu; työprosessin hallinta, työvälineiden, materiaalien ja menetelmien hallinta)
Millä tavoin opetuksessa/oppilaitoksessa edistetään opiskelijoiden osallistumisen ja vaikuttamisen mahdollisuuksia?
Miten opettajat arvioivat kestävän kehityksen opetussisältöjen toteutumista ja käytettyjä opetusmenetelmiä?
Miten opiskelijoiden keke-asenteita ja keke-asioiden oppimista arvioidaan?
Millaisia oppimistuloksia on saavutettu kestävän kehityksen tietojen ja taitojen oppimisessa?
Miten opettajat kehittävät opetusta arviointi- ja tulostieton peusteella?
Mitä asioita kehittäisit oppilaitoksen keke-opetuksessa?
Keke-teemat
Millä tavoin oppilaitoksen valitsemat kestävän kehityksen teemat (nimeä) näkyvät käytännössä arjessa ja toimintakulttuurissa?
Opettajilta voit kysyä myös yksityiskohtaisempia kysymyksiä valittujen teemojen toteutuksesta.